sünikről sünbarátoknak sünbarátoktól...

Archív

2008. sze. 24. 2:13
Szerző: SuetiMueti

Régi képek között találtam rá...

 

 

Milyen kicsi, és mennyire gyönge volt mikor rátaláltunk...

30 hozzászólás, hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://sunbarat.blog.hu/api/trackback/id/tr27679268

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dirgesinger 2008.09.25. 08:53:58

Tündéri kis állat! és minden tisztelet a tiétek, hogy befogadjátok és nevelgetitek. Én egy afrikai törpesünt tartok, engem is harapott már meg, de nélküle már el sem tudnám képzelni az életet:)

SuetiMueti · http://sunbarat.blog.hu 2008.09.26. 09:04:19

Teljesen átérzem:) A harapása sem riasztott el minket:)

polikriszta 2008.09.27. 16:19:51

Én is imádom őket, este alig várom, hogy előjöjjenek a kertben, lesem őket az ablakból, és természetesen teszek ki nekik ennivalót is!

amaurote · http://anarchia2020.blog.hu 2008.09.28. 01:21:51

Hát ez nagyon aranyos kis blog. :)

SuetiMueti · http://sunbarat.blog.hu 2008.09.28. 21:46:18

Nagyon köszönjük amaurote:) Örülünk ha tetszik:)

SuetiMueti · http://sunbarat.blog.hu 2008.09.28. 21:47:51

polikriszta, mit szoktál kitenni nekik enni?

aGinger · http://aginger.blogspot.com/ 2008.10.09. 12:32:13

Sziasztok, pár napja leltem egy sünit, kb. ekkora, mint a Tietek ezen a képen...az úton rohangált tök egyedül. A gondom az, hogy napjában egyszer hajlandó csak enni, ha felkeltem, egyébként végigalussza a napot...ez így normális? Túletetni nem merem, viszont félek, hogy a napi egy étkezés kevés...minden tanácsnak örülnék, és köszönöm előre is :)

SuetiMueti · http://sunbarat.blog.hu 2008.10.09. 15:26:11

Szia!

A sünök elsősorban éjszakai állato, napközben hagyd aludni. Ő majd este virgonckodik. Gombócka 21.00-kor kopogtatja a tálját hogy éhes:)
Túletetni nem tudod, de ha rendszeresen eteted hamar megnő:)
állatorvos azt mondta, annyit adjunk neki enni amennyit kér.
Enni adj neki aszpikos macska tápot, és legyen neki friss víz! Tévhit a tej, ha nagyon éhesek megeszik de tényleg nem tesz jót a pocijuknak, Gombóc se szereti. Bármilyen kérdésre szívesen válaszolnuk, de az is inkább csak saját tapasztalat:)

aGinger · http://aginger.blogspot.com/ 2008.10.09. 16:04:02

Köszönöm, máris nagyon sokat segítettél! Tejet eszembe se jutott, kölyökmacska-tápot és csirkemellet kapott eddig, ma bepróbálom a kefírt, olvastam, h némelyik szereti :) Víz van neki, bár magától nem issza, csak ha lecsöpögtetem vele a húst..sajnos napközben dolgozom, így mindig aggódom, él-e még, mire hazaérek..jah, és tegnap bebújt a zsebembe aludni, ez normális? Szegény csepp... :)

aGinger · http://aginger.blogspot.com/ 2008.10.09. 21:14:19

Még él...keveset evett, kicsit mászkált a parkettán, és ekkor vettem észre, hogy mintha koordinációs zavarai lennének, reszket-remeg járás közben...ennyire félne? Ha megfogom és megérintem a lábacskáit, normálisan reagál...hamar visszakéredzkedett a szénába, és megint alszik...(elnézést, hogy ide írok, nem leltem email címet az oldalon..) Nincs véletlen állatorvos ismerős Pesten, aki nem csak kutya-macskához ért? Vagy érdemes felhívni az állatkertet?

SuetiMueti · http://sunbarat.blog.hu 2008.10.10. 13:18:50

Nem gond ha ide írsz, mások is tanulnak belőle:)
Gyámoltalan, ez nem csoda. Csirkehúsit még sose adtunk neki..
én a gazdagréti állatdokinál voltam, de szerintem fel is hívhatod őket. Előfordulhat hogy beteg, de szerintem egy vitamin szurival is tudnak segíteni rajta. A mi sünink kicsiként is csetlett botlott, nyurga lábaival ügyetlennek tünt a mi szemünkben.
Az hogy a zsebedbe bújt, azért van mert az erős fényt nem szereti, ám imádja a sötét helyeket. Vegyél neki kisállat kereskedésben tücsköt, lisztkukacot, horgászboltban gilisztát. ez nem nagy kiadás de a legkiválóbb falatok neki.

aGinger · http://aginger.blogspot.com 2008.10.10. 21:10:17

Köszönöm! Ma beszéltem az állatkert egy gondozójával, meleget és tojássárga-joghurt kombót ajánlott...előbbi nagyon bejött, utóbbira rá se nézett...egy óra kínlódás után eszembe jutott a csirkemell...na, azt ette! Most egy melegvizes-palackon elnyúlva alszik...holnap úgyis hajnalban kell kelnem, megpróbálkozom majd egy plusz etetéssel, hátha :)

Catleen 2008.10.10. 21:26:17

Hello!
Én is befogadtam egy elhagyott sünit, kb akkor amikor ti. Ő még nem tudott szilárdat enni, csak higított tejet. Kb 1 hét után már elkezdte enni a kölyök macska konzervet. Javaslom, hogy azzal is próbálkozz, nálunk nagyon bejött! Az elején elég viccesen mozgott, mintha elfelejtette volna néhány lábát, hogy van. Olyan volt mint a 2 hetes kölyök kutyák. De azóta már rendesen rohan, főleg ha vissza szeretném tenni a helyére :) Én az elején vettem neki egy püss bárányt amihez hozzá tudott bújni, hogy ne érezze magát annyira egyedül. Nagyon örült neki, és amíg nem szokott meg minket, addig mindig hozzá bújt. Azóta szép és egészséges süni, Tüske a neve. Jóba van a nyuszimmal, de a kutyával szeret kötegedni. Persze csak felügyelettel találkozik a többiekkel. De még látszik, hogy nagyon pici, mert egy óra mozgástól úgy elpilled, hogy helyben elalszik a szőnyegen! Remélem ezzel is tudtam segíteni!
U.i. Hajrá sünik! :)

aGinger · http://aginger.blogspot.com 2008.10.10. 21:32:42

Igen, ezek jó hírek, mert nem beteg akkor tényleg, csak gyenge...azt hittem, csak az enyém ilyen kis paralízises :) Igazából párom aggódik, nem szeretne beteg állatot a lakásba...nyugtatgatom, hogy nem az, csak pici :) Ijesztő volt, mert amikor összeszedtük, rendesen mozgott, legalábbis úgy tűnt...kölyökmacska-konzervet kap, eszi is, ha olyan kedve van...köszönöm! :)

SuetiMueti · http://sunbarat.blog.hu 2008.10.13. 07:54:02

Ginger, írtam ám levelet is:) Nyers husinak valahogy nem vagyok a híve, nem hiszem hogy sok csirkét enne egy sün:)) De ha szereti persze, adj neki csak óvatosan..
Száraz tápot szoktam neki reggelente adni, mert ha fel-felébred akkor abból nassol, este meg a lakoma ugye:)

SuetiMueti · http://sunbarat.blog.hu 2008.10.13. 07:55:37

Catleen, Tüske lány vagy fiú?:))
Küldj róla képet, ha tudsz:)
Miújság a bolhákkal? Mi sokat szenvedtünk vele, de aztán kaptunk egy "csoda elixírt" és úgy eltüntek hogy vissza se jöttek:)

Catleen 2008.10.13. 16:16:22

Tüske fiú. Benéztem a "szoknyája" alá :) Mi a bolhákra vettünk a F..napf nevű állati áruházban egy sprayt, fehér doboz, zöld matrica. Az semmilyen melegvérű állatra nem veszélyes még akkor sem ha lenyalják magukról. Befújtam vele Tüskét meg a helyét, 15 perc és az összes bolha eltűnt. Persze elővigyázatosságból befújtam vele még pár napig, meg a többi állatomat is. azóta nekem sincsen gondom vele. én most a wc-re próbálom rászoktatni, hogy csak abba a részbe intézze el, több-kevesebb sikerrel. De már tudja használni a rágcsáló itatót! Sokkal kényelmesebb vele. Nekem könnyű dolgom volt, mikor megtaláltam, mert már van egy nyuszim, úgyhogy kéznél volt forgács, széna minden. Meg a nyuszi kinőtt ketrece! Megpróbálok képet küldeni, meg videóm is van. Ja igen, oda adtam neki egy nagy pöttyös labdát, és játszik vele, görgeti maga előtt! Nagyon édes! Gombóc gondolom fiú?!

SuetiMueti · http://sunbarat.blog.hu 2008.10.13. 19:38:47

Gombócka kérem szépen egy hölgy:) Persze az állatdoki szerint, teljesen őszintén bevallom, nem tudom megkülönböztetni:)
Mi most szeretnénk futtatót csinálni neki, csak jelenleg még egyedül vagyok itthon:)
Ha SÜNI PAPA hazajön, csinálunk helyet hogy kiélje a kilométer hiányát:)

Catleen 2008.10.13. 21:21:30

Elnézést kérek a nembeli tévedésemért! :) Én is most engedtem ki Tüskét, éppen az új játékával, egy ronggyal ismerkedik. A házban van még egy rendkívül féltékeny uszkárom, ezért nekem több szinten kell elszeparálnom a sünitől! De remélem egyszer jóban lesznek! Jó futkározást! :)

SuetiMueti · http://sunbarat.blog.hu 2008.10.13. 21:27:14

Milyen rongyocskája van? És mekkora az a labda? Hol tud játszani vele? Én is szeretném ha nem lenne olyan unalmas az estéje mikor én elalszom:)

Catleen 2008.10.13. 23:29:37

A labda normál méretű, mint a focilabda. A rongy meg egy kis reklám törülköző, puha és semmilyen szál sem lóg ki belőle. Meg a kutya két játéka, egy pink süni :) és egy sárga ufó. Mindkettőnek vannak kis kiálló részei, amiket tud rágicsálni meg vonszolni. Imádja feltépkedni a szőnyegemet bolyhosra. Meg kirakom vele az alvó cuccát egy boltíves farészt. Lehet kapni minden álltos boltban, kis faágak összecsavarozva és hajlítható. Szeret rajta rohangálni meg "ugrálni". Próbáltam nála a vitaminos rágcsálnivalót meg a nyalósót de egyik sem tetszett neki. A nyuszi miatt van ennyi felszerelésem :) Most a szagot próbálom csökkenteni yucca kivonattal meg szilikátos alommal (mennyivel egyszerűbb lenne, ha nem próbálná meg megenni). Tényleg ti hol tartjátok a helyét, és milyen gyakran takarítjátok? Egy adott sarokban végzi a dolgát? Milyen gyakran eszik és kb mennyit? Mennyi időre engeditek ki a lakásban? Akkor hova piszkít? Köszi

SuetiMueti · http://sunbarat.blog.hu 2008.10.14. 09:30:07

Hát a boltíves fa sün-lak nekünk is megvan, de nem is tudom hogy többet van e alatta vagy a tetején táncol többet:)
Takarítani 2-3 naponta szoktam azt a sarkot ahova piszkít (az etető mellet közel, vagy épp a tálba:P) és úgy másfél hetente így elég az egészet kicserélni. Mondjuk mi sok szénát rakunk be neki mert hihetetlen várakat tud belőle építeni seperc alatt..:) Nálunk a földön van, mert padlófűtés van, így melegben is van de mégse a fűtőtestnél. Enni úgy eszik, hogy naoközben mindig van neki száraztáp, este meg tücsökvadászatra berakja SÜNI PAPA egy földel megtöltött akváriumba, amibe vannak giliszták is. Így koptatja a körmét is meg szórakozik és egyben eszik is:) Igazából a futtató építés mára marad de szerintem felügyelet alatt 1-2 óra futkorászás elég lesz neki elsőre, aztán meglátjuk mennyire garázdálkodik, és akár egész éjjel kint maradhat majd:) Ilyenkor valószínűleg mindenhova fog piszkítani, csak nálunk kő van így nem macera annyira mint egy szőnyeg. De esetleg meg lehetne próbálni egy olyan módszert mint a kutyáknál, kis zacsi, rá újságpapír, rá széna amin már van egy kis sünszag, hátha... de ezt még nem próbáltam:))))

Catleen 2008.10.14. 16:32:11

Igen Tüske is imád átrobogni a fa tákolmányon. Én is kb 2-3 naponta takarítom, de az egész helyét mert még néha mindent "összekoszol". Tüske már leszokott a kuckóépítésről amióta meg van a háza, úgy tűnik ellustult. Nálam a nyuszi ketrec tetején van, így a kutya nem éri el és nem piszkálja. Én napjában 3szor etettem szárazzal meg konzervvel. Próbálkoztam nála répával, almával is de egyik sem nyerte el tetszését, a nyúl tápból meg eszegetet egy kicsit. Én max 1 órát hagyom futkorászni, de sokszor közben is elalszik. Még nem bírja a hosszútávú mozgást. Nagyon aranyos olyankor, elfárad és ot ahol van szétdobja a praclijait és teljesen kinyúlik. Most vettem észre, hogy álmában szuszog :) Meg néha ő is mozog mikor alszik, mozgatja a lábát mint a kutyák vagy a nyuszi szokta. Na olyankor meg tutnám zabálni olyan aranyos. Hát igen a szőnyeget nehéz takarítani. Kezdetnek beraktam hozzá újságpapírt, hogy mit szól hozzá. Természetesen nem rendeltetésszerűen használta, elkezdte szétcincálni, vonszolni majd elbújt benne és készült elalduni, úgyhogy visszaraktam aludni. Ja igen az alma alá egy kis szódabikarbónát rakok az egyik kicsit elveszi a kellemetlen szagokat. Tüske nem nyalta fel, persze csak fokozatosan raktam be neki.

Catleen 2008.10.14. 16:33:29

Bocs nem alma hanem alom.

SuetiMueti · http://sunbarat.blog.hu 2008.10.15. 11:51:57

Napi 3x etetés? Nem sok az? nem hízott meg?
Tegnap elkészült a futtató, és ott nevettem kis Gombóckámon hogy hallatszik hogy a pocakja leér a földre:)
úgyhogy ezentúl kiteszem egy két órára minimum mindennap...
Viszont szobatiszta maradt, mikor visszaraktam akkor potyogatott csak...

Catleen 2008.10.15. 13:34:18

Nem tudom, hogy sok-e. Akkora tálban kapja amiben a hörcsögök szoktak. A szárazat nem mindig eszi meg egyből csak a konzervet. Tüskének nem ér le a hasa, és rendesen döcög mint a sünök. Szerintem nincs "elhízva" de nem sok összehasonlítási alapom van. Mivel még mindig kölyöknek számít ezért adok neki kaját ha kéri.
ha kiengedem már kezdi használni az újságpapírt wcnek. Most viszont a ketrecében kutyulta össze a dolgokat. Éjszaka az összes szénát átvitte e wcbe a kuckójából és ott aludt. Most megyek majd hozzá és "elbeszélgetünk" a wc helyes használatáról :)

SuetiMueti · http://sunbarat.blog.hu 2008.10.15. 16:21:22

Hát végülis az állatdoki is azt mondta hogy annyit adjak neki amennyit kér... de akkor már olyan lenne mint egy lufi.
Nagyon kíváncsi vagyok hogy milyen lesz a beszélgetés...
De tényleg:)
Viszont hatalmas cukor hangja van amikor rohangál és közben szimatol mint egy porszívó, és néha még csipog is hozzá. Ha meg csendben lohol akkor azt hallom ahogy a csempén tappancsa cuppog:)
HATALMAS:)

Catleen 2008.10.15. 17:39:49

Hát nálam inkább az hallatszik ahogy tépi fel a szőnyeget meg cincálja szét az újságokat. Nagy édes, olyankor a tüskéi ráhúzodnak a feje tetejére, olyan dühös fejet vág. Aztán abbahagyja és mintha mi sem történt volna anygali arcocskával rohangál tovább.
A beszélgetés eredménye: vszínüleg a wc tartó műanyag kell neki nem pedig a belevaló alom. Úgyhogy megkapja, ha ez teszi boldoggá :) Mindig sikerül levennie a lábamról, hogy engedjek neki, bár ez az összes állatomra jellemző!

SuetiMueti · http://sunbarat.blog.hu 2008.10.16. 09:46:44

Jaj Catleen, köszönjük a tippet a labdáról! Tegnap hatalmasan cuki volt:)) Próbált felmászni a tetejére:) Mivel a labda kicsit le van eresztve, de gurul is, így meg tudta állítani és megpróbált felmászni rá:)
Újságpapír is bevált, cincálgatta:)
Ami még cuki volt, hogy dobtam be neki wc papír hengert... azt is megrágcsálta, viszont úgy elfáradt másfél óra alatt, hogy mikor visszatettük, evett és el is aludt:)
Megpróbáljuk szépen rászoktatni, hogy egész éjjel játsszon nyugodtan:)

Catleen 2008.10.17. 21:04:33

Szivesen. Örülök, hogy bejött!
süti beállítások módosítása